SEANS FILMOWY PT. „APARTAMENT”

17 czerwca 2015r. zorganizowaliśmy dla naszych podopiecznych wyjście do kina ,,Przedwiośnie” na seans filmowy pt. „Apartament”. Obejrzeliśmy dokument obrazujący życie Jana Pawła II. Film to kompilacja niepokazywanych nigdy wcześniej scen nakręconych przez Angelo Gugel’a - kamerdynera.
    Zobaczyliśmy papieża Polaka w niecodziennych scenach: na pikniku w górach lub wypoczywającego pod drzewem. W filmie nie brakuje emocji. Dramaturgię tworzyły  zarejestrowane spotkania z ludźmi… na jednym z ujęć Jan Paweł II mija na górskim szlaku pewną rodzinę: ściąga czapkę i sam ich pozdrawia. Ta scena zrobiła na młodzieży ogromne wrażenie – długo o niej rozmawialiśmy…
    Film pokazał nam – widzom, że można być szczęśliwym nie posiadając wielu dóbr,
a radość czerpać ze zwykłych rzeczy.

• DSCN1296

MUZEUM PAPIERNICTWA W KONSTANCINIE – JEZIORNEJ

Dnia 16 czerwca 2015r. podopieczni Stowarzyszenia ,,Pomocna Dłoń’’ uczestniczyli w  wyciecze do Muzeum Papiernictwa w Konstancinie – Jeziornej. Młodzież poznała krótką historię papieru i papierni w Jeziornej. Podopieczni wzięli udział w zajęciach praktycznych, podczas których każdy czerpał po dwa arkusze papieru: jeden z zatopionymi płatkami kwiatów, drugi ze znakiem wodnym. Wszyscy otrzymaliśmy na pamiątkę własnoręcznie czerpane arkusze papieru. Po ,,ciężkiej pracy’’ w papierni spożyliśmy wyśmienity obiad w ,,Gościńcu Legenda’’ w Wyszogrodzie.
    Nie tylko zwiedziliśmy interesujące Muzeum, ale i aktywnie uczestniczyliśmy w procesie powstawania papieru. Liczne atrakcje bardzo wszystkim się podobały. Wróciliśmy zadowoleni i bogaci w niezapomniane wrażenia…

• DSCN1166
  • DSCN1248
  • DSCN1251

,,KAPITAN SZABLOZĘBNY I SKARB PIRATÓW’’

Dnia 8 czerwca 2015r. podopieczni Stowarzyszenia ,,Pomocna Dłoń’’ przy SOSW Nr 2  w Płocku byli na seansie filmowym pt. ,,Kapitan Szablozęby i skarb piratów’’ w kinie ,,Przedwiośnie’’. Tytułowy bohater - postrach mórz i oceanów od Karaibów aż po kraniec świata wraz ze swoją nieustraszoną załogą powraca do rodzimego portu. Podczas niebezpiecznej podróży w ręce piratów wpadła stara mapa, która wskazywała drogę na legendarną Wyspę Skarbów. Jak głosiła plotka, skarbiec króla wyspy krył wielkie bogactwo. Kapitan Szablozęby już szykował się do rejsu, jednak chciwy konkurent, Bjorn Wredny, skradł mu ukochany statek - "Mroczną Damę". Złodziej nie wiedział, że pod pokładem skrył się 11-letni Paluch. Chłopiec, który od najmłodszych lat marzył o służbie pod banderą trupiej czaszki, miał teraz niepowtarzalną okazję, aby dowieść swojej przydatności. Dzięki odwadze  i pomysłowości Palucha, Szablozębemu udało się odzyskać okręt. Chłopiec został oficjalnie przyjęty do załogi "Mrocznej Damy" i razem z piratami wyruszył na wyprawę swojego życia, a my razem z nim…

• DSCN0929

"RAZEM MOŻNA WIĘCEJ"

skan1111

W „AKAPICIE”

Podopieczni Stowarzyszenia ,, Pomocna Dłoń’’ przy SOSW Nr 2 w Płocku  mieli okazję zobaczyć, jak funkcjonuje restauracja „Akapit” na naszym Starym Rynku.
    Przy wejściu czekał na nas właściciel, który pokazał swoje miejsce pracy. Po zwiedzaniu restauracji uczniowie zostali zapoznani z zasadami dobrego zachowania się przy stole, które wykorzystali podczas obiadu. Szef kelnerów przygotował również dla naszych podopiecznych słodką niespodziankę - domowe kruche ciasteczka!
    Wycieczka bardzo się nam podobała. Mogliśmy nie tylko zwiedzić obiekt, ale też zaczerpnąć wiedzy, która przyda się w życiu codziennym. Dziękujemy również za wykwintny posiłek!